Itse olen alkanut odottaa Hobittia ihan innolla. Ei se varmasti TSH-elokuvien tasolle pääse, mutta varmasti hienoa katsottavaa kuitenkin.
Naureskelin muuten itsekin sille, miten tuonne olikin sattunut noin monta siloposkista, kaunista kääpiötä.

On se tosin sanottava, että (ikävä kyllä) jos kaikki kääpiöt olisivat olleet Gimlin näköisiä eli sellaisia, miksi kääpiöt kutakuinkin kuvataan ja kuvitellaan, olisi se karsinut elokuvalta aika paljon katsojia. Ihmiset menee kuitenkin elokuviin katsomaan näitä kauniita miehiäkin, joten pakko niitä on siellä olla. Sinällään hölmöä, kun ne muuttuvat niin rajusti TSH:n verrattaessa, mutta ihan ymmärrettävä ratkaisu kuitenkin.
Ja mitä tulee tuohon sielun menettämiseen... Näinhän käy oikeastaan aina, kun luetaan jotain muuta kuin alkuperäisteosta. Monet kirjat menettävät tehonsa ihan käännettäessä ja joskus elokuvaksi muuttaminen saattaa tappaa kirjan kokonaan. TSH oli minusta siitä onnistunut, että se oli nykyaikaistettu, vanhaa oli pidetty mukana ja tarinalle sekä maailmalle oltiin uskollisia. Jos tahtoo nähdä, miten pahaa jälkeä huono elokuva tekee kirjalle tai sarjakuvalle, kannattaa verrata esim. Herrasmiesliigaa sekä Harry Potter -elokuvia kokonaisuutena. Niissä on menty niin pahasti metsään, ettei mitään väliä.
Nyt olen oikeastaan alkanut jo haaveilla jonkinlaisen miitin järjestämistä Hobitin ensi-iltaa varten. Se olisi hauska tapa kohdata vanhoja tuttuja.