Aloittelevien pelaajien pelialue > Kysymykset ja ohjeet
Pelaajamäärän yläraja
(1/1)
Galdurion:
Kun nyt olen melko uusi tämäntyyppisissä peleissä niin tiedustelisin onko kaikissa peleissä aina vain kaksi osanottajaa, vai voiko niitä olla kolme tai useampiakin?
Ja jos voi nii miten tämä käytännössä toimii?
Milana:
Ainakaan missään roolipelissä, jossa olen pelannut ei ole rajoitettu peliin osallistuvien pelaajien määrää. Tuskinpa niin on täälläkään. Mitä enemmän pelaajia, niin sitä hitaamminhan peli toki etenee.
Pelissä on aina pelivuorot, aivan kuten kahdestaankin kirjoitetaan vuorotellen. Jos kolmas osapuoli liittyy peliin vaikka kesken kaiken, voidaan pelijärjestyksestä pelaajien kesken sopia, mutta useimmiten järjestys on se, missä pelaajat peliin liittyvät.
Nämä ovat tosin yleismaallisia ohjeita, varmasti joku tämän pelin käytännöistä paremmin tietävä voi korjata jos olen väärässä.
Galdurion:
Selvä, näin ajattelinkin.
Lähinnä mietitytti tuo pelaamisjärjestys, ettei pelistä sitten tule aivan kaoottista.
Mutta kiitos nopeasta ja selkeästä vastauksesta!
Helen:
Voin viellä vahvistaa, että aivan oikein Milana ohjeisti.
Varsinaista määrää ei ole montako saa osallistua peliin mutta mieluusti jos pelissä alkaa olemaan jo kolmesta, neljästä viiteen pelaaja olisi hyvä kaikkien pelaajien olla sitoutunut peliin vastaamaan vaikka peli tietysti etenisikin hitaamin.
Pelivuorot kulkevat pelaajien mukaan miten ovat liittyneet peliin yleensä, mutta toki voivat keskenään sopia vuoroista jos joku tulee mukaan kesken kaiken tai on muutaman viestin ajan pelissä mikäli se sopii toisille kanssapelaajille.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
Siirry pois tekstitilasta